• Ogłoszenia
  •  
    Aktualności fabularne
    Obecna pora roku: Wiosna 164r.

    Poniżej znajdują się ostatnie wydarzenia oraz ważniejsze ogłoszenia. Są one często opatrzone datą dodania, przy czym najświeższe informacje umieszczone są na samym początku listy.

    30.01.2024 - rozpoczęcie wydarzenia wioskowego w Sakuragakure. Więcej informacji w najnowszych aktualnościach fabularnych.
    29.01.2024 - oficjalne zakończenie eventu Arc II: Pierwsza Konfrontacja. Podsumowanie można znaleźć w aktualnościach fabularnych.
    Kącik Nowego GraczaSamouczek Wzór Karty Postaci AtrybutyRozwój postaci i koszty chakry Atuty Klany i organizacje Informacje o świecie Handbook
    Powyższe tematy powinny zawierać wystarczająco informacji, by móc bez przeszkód napisać Kartę Postaci i rozpocząć grę. W przypadku dalszych niejasności, zapraszamy do kontaktu zarówno na chatboxie, przez wiadomości prywatne oraz przez nasz serwer Discord.
    Administracja
    Pingwinek Chaosu
    Główny Administrator
    Norka
    Główna Mistrzyni Fabularna
    Hefajstos
    Główny Moderator Kuźni
    Tora
    Główny Moderator Technik

    W przypadku jakichkolwiek pytań bądź uwag, powyższe osoby zajmują się wyszczególnionymi w ich tytułach zagadnieniami. Pomocą służy również cała kadra forum, wraz z moderatorami. Zapraszamy również do dołączenia do forumowego Discorda.
    Kadra Sakura no HanaDiscord Sakura no Hana
     

Regulamin Misji

Chociaż wszystkie misje wykonywane są w działach fabularnych, istnieją przypadki, kiedy potrzebują one swojego działu. Tyczy się to przede wszystkim misji samodzielnym, oraz tzw. samomisji, jakie należy zgłaszać w odpowiednim, zamieszczonym tutaj temacie. Więcej o misjach można znaleźć w regulaminie misji, znajdującym się w dziale Regulaminy.

Moderator: Mistrzowie fabularni

Awatar użytkownika
Pingwinek Chaosu
Administrator
Posty: 824
Rejestracja: 26 kwie 2021, 21:02
Karta Postaci:
Osiągnięcia:

Regulamin Misji

Regulamin Misjiミッション規制
Osoby odpowiedzialne za fabułę
  • Główny Mistrz Fabularny
  • Mistrz Fabularny
  • Mistrz Gry
O mistrzach gry
  1. Mistrzem Gry (MG) jest każda osoba prowadząca cokolwiek fabularnego innym graczom.
  2. W zamian za prowadzenie misji/przygód/eventu MG otrzymują wynagrodzenie. Zależy ono od poziomu misji. W przypadku kiedy są wątpliwości do tego jakie wynagrodzenie powinno się odebrać lub nie jest ono rozpisane w odpowiednim temacie, należy zgłosić się do GMF.
  3. Każdy z graczy może prowadzić misję/przygodę dowolnej rangi.
  4. Aby MG mógł użyć na misji technik ograniczonych zwojami, wspomagań, unikatowych przedmiotów lub NPC klanowych musi uzyskać zgodę Mistrza Fabularnego.
  5. MG muszą brać pod uwagę wydarzenia z aktualności fabularnych. Jeżeli dana grupa shinobi w danej lokacji ma gorszą reputację, trzeba ją uwzględnić podczas prowadzenia misji.
  6. Jeśli na misji/przygodzie stało się coś ważnego wymagane jest wpisanie jej konsekwencji do aktualności fabularnych.
O misjach
  1. Nie istnieje ograniczenie misji odnośnie jej rangi. Nawet genin może udać się na misję S, jeżeli sobie tego zażyczy, jednak musi być gotowy na jej konsekwencje.
  2. Misje pozwalają na zdobycie dodatkowych nagród, takich jak unikaty, zwoje z technikami, ozwojowane techniki, wspomagania, biegłości, odblokowanie dōjutsu, tytuły, zwierzęta, awans na wyższą rangę oraz inne rzeczy jakich spis możemy znaleźć w podanym niżej temacie. Takie misje pozostają pod okiem Głównego Moderatora Fabularnego i po ich zakończeniu należy podać link do misji w odpowiednim temacie w celu weryfikacji czy misja spełniała wszystkie wymogi, by zostać zaklasyfikowana jako misja danej rangi. Mistrzowie Gry na koniec wątków muszą przypomnieć graczowi o istnieniu tego tematu, jeżeli taka nagroda została przyznana.
  3. Każdy MG jest w stanie dać graczowi jakąś biegłość opracowaną własnymi rękoma, jeżeli uzna że gracz zasłużył. Na samo jej danie nie jest potrzebna żadna zgoda, jednak dalej gracz po otrzymaniu takowej musi zgłosić się w wyżej wspomnianym temacie.
  4. Aby rozwinąć swoją postać (zwiększyć statystykę/dziedzinę lub zakupić jutsu/atut) w trakcie misji, wymagana jest zgoda Mistrza Gry prowadzącego tę misję.
  5. Każdy MG, który zamierza prowadzić misję graczowi z użyciem ważnych NPC (daimyō, radni wioskowi itp.) lub lokacji, musi to wcześniej zgłosić do MF. Oni podejmą decyzję, czy taka misja będzie możliwa do zrealizowania. W przypadku kiedy spotkanie z takim NPC/w takiej lokacji wynika ze względu na niespodziewane działania gracza, należy wtedy poinformować MF.
  6. Misje bez odpowiedniej osi fabularnej i odpowiedniego wyzwania mogą zostać zdegradowane do niższej rangi i/lub posiadać ograniczone wynagrodzenie.
  7. Gracz, będąc na misji, może nie otrzymać wynagrodzenia (w tym zwoje, przedmioty/etc) jeżeli MG uzna, że nic nie robił/stał w miejscu/nie brał faktycznego udziału w żadnym wyzwaniu na misji. Jest też możliwe danie częściowego wynagrodzenia, jeżeli MG uzna, że gracz na więcej nie zasługuje. Szczególnie należy zwracać uwagę na misje, na które chodzi się w więcej osób i jeden z graczy wykorzystuje starania drugiego, samemu nic nie robiąc, mimo że ma otrzymane możliwości od MG.
  8. Jest możliwe danie większego wynagrodzenia graczowi za misję, której wyzwanie urosło, który spisał się znakomicie lub której długość znacznie przekracza standardy (podane niżej). MG prowadzący taką misję musi zgłosić się do Mistrzów Fabularnych przed jej końcem z propozycją bonusu dla takiego gracza, aby oni ocenili czy na pewno zasługuje czy nie.
  9. Z powodu dwóch powyższych punktów wynagrodzenie każdego gracza na tej samej misji może się różnić, jeżeli MG uzna to za stosowne.
  10. W każdym momencie gracz może poprosić o zmianę MG w odpowiednim temacie. To, czy zostanie zmieniony, zależeć będzie od okoliczności i powodu zmiany oraz oceny Mistrza Fabularnego. Zbyt wolne tempo również może być powodem. MG, który zostaje zmieniany, może dostać jakieś wynagrodzenie lub wcale nie dostać, zależnie od przyczyn.
  11. Tak jak wedle powyższego punktu MG może zostać zmieniony, w ten sam sposób gracz może zostać usunięty z misji na prośbę jej innych uczestników. Również wymagane jest wtedy napisanie w tym samym temacie co jest podany punkt wyżej i poczekanie na werdykt MF.
  12. Każdy gracz może w każdej chwili zrezygnować z misji. Rezygnujący gracz nie dostaje żadnego wynagrodzenia, acz porzucenie misji może mieć konsekwencje fabularne (np. śmierć postaci, gdyby chciał zrezygnować w momencie próby uniknięcia ataku swoją postacią). MG dostaje częściowe lub całościowe wynagrodzenie, które jest wyceniane przez MF, do którego musi się osobiście zgłosić. MG również może zrezygnować w ten sposób i on również nie dostaje wynagrodzenia. Wtedy gracze szukają kogoś na jego zastępstwo.
  13. MG może zadecydować, że w danej turze dany gracz nie będzie odpisywać w wyniku sytuacji fabularnej.
  14. Jeśli Mistrzowie Fabularni stwierdzą, że misja nie spełnia wymagań mogą ją zdegradować, a zarówno gracz jak i MG mogą stracić część wynagrodzenia w zależności od werdyktu.
  15. Klony nie mogą uczestniczyć samodzielnie w misjach, a także w "nagradzanych" fabułach. Dotyczy to sytuacji gdy klon idzie samodzielnie na misję lub sam klon komuś towarzyszy. Mogą zostać wykorzystane do technik, zwiadu itp., jednak same z siebie, bez oryginału, nie mogą uczestniczyć.
  16. Gracz może spróbować odzyskać swój zużyty sprzęt, o ile jest on możliwy do odzyskania, opisując tę czynność. Można również zebrać sprzęt przeciwników, chociaż nie zawsze będzie on zdatny do sprzedaży.
  17. W przypadku kiedy ktoś dołączy do misji pod jej koniec, może nie otrzymać żadnego wynagrodzenia. W przypadku dołączenia w połowie, MG decyduje na ile taka osoba zasługuje, zależnie od wyzwania jakie na misji pozostało. MF mogą cofnąć wynagrodzenie takiemu graczowi, jeżeli uznają to za stosowne.
  18. W przypadku kiedy Administracja lub GMF uznają, że ktoś w jakiś sposób nadużywa luk w regulaminie, zastrzegają oni sobie prawo do ingerowania i narzucenia konsekwencji takim graczom.
Strefy kontroli
Czyli system mniej widoczny dla graczy, a bardziej dla Mistrzów Fabularnych. Każdy Mistrz Fabularny ma przydzielony "rejon" - czyli najzwyczajniej zbiór krajów - nad jakim to on sprawuję pieczę. W związku z tym, pierwszą osobą z jaką powinniśmy się kontaktować mając zapytania do danego kraju są właśnie Ci sprawujący nad nim pieczę. Dodatkowo, odpowiedzialni są oni za pilnowanie wątków odbywających się w danych rejonach i mają także prawo ingerencji w te wątki jako MF bez zgody MG, jeżeli uznają to za stosowne.

Rejony za jakie odpowiadają poszczególni MFowie:
Sugestie dla prowadzących
  1. Misje D jako jedyne mają minimum postów, jakie muszą się na niej znaleźć. Jest to ilość pięciu postów na gracza. Włącznie z MG, minimum to 10 postów.
  2. Istnieją jednak tak zwane “standardy” długości misji. Nie jest wymagane ich przestrzeganie w żaden sposób, jednak mogą one ułatwić MG ustalenie czy jest to dobry moment na koniec misji. Dla misji C, na osobę przyjmuje się 10-15 postów. Na B, 20 postów na osobę. Dla misji A i S ilość ta również oscyluje w okolicy 20 postów na osobę, a różnicą od misji B jest zwyczajnie poziom wyzwania. W przypadku misji dłuższych czy bardziej rozbudowanych od tej wspomnianej ilości, często wypadałoby zacząć myśleć o daniu jej uczestnikom bonusów do wynagrodzenia. W przypadku znacznie krótszych misji, wynagrodzenie z niej otrzymane może zostać pomniejszone za decyzją GMF.
  3. Gracze fabularnie otrzymują misje, udając się do odpowiedniego urzędu, gdzie mogą je przejrzeć i wybrać dla siebie odpowiednią. Zdarzają się również przypadki, kiedy zostają oni wybrani osobiście przez upoważnione osoby do wykonania misji i dostają tylko zwój z jej treścią.
  4. Nie ma maksymalnego poziomu przeciwników na danej randze misji, jednak wyzwanie przed jakim stoi gracz musi odpowiadać randze misji. Jej trudność nie może podskoczyć ponad rangę misji, jeżeli gracz nie popełnił poważnego błędu lub nie wyraził na to zgody.
  5. Specjalne zbytnie utrudnianie komuś misji może być karane przez Mistrzów Fabularnych. Od zmniejszenia wynagrodzenia, po całkowity zakaz prowadzania w najgorszych przypadkach.
  6. Jest możliwe zwiększenie trudności misji, jeżeli gracz na to pozwoli lub MG uzna to za stosowną konsekwencję akcji gracza. W przypadku kiedy zwiększony poziom wynika z błędu gracza, nie dostaje on większego wynagrodzenia.
  7. Dobra fabuła misji pozwala na ominięcie większości tych zasad.
Misje Samodzielne
  1. Misja samodzielna to rodzaj opowiadania pisanego na 5 000 znaków, opisujący wykonanie misji D w przeszłości postaci.
  2. Treść misji samodzielnej musi mieć sens, musi być czytelna oraz pasująca do uniwersum w jakim żyją nasze postacie. Niespełnienie jakiegoś z tych wymogów może być powodem odrzucenia misji.
  3. Minimalna długość misji wynosi 5 000 wszystkich znaków (wliczając spacje).
  4. Umieszczane są w odpowiednim dziale, gdzie następnie czekają na sprawdzenie.
  5. Można wrzucać tylko jedną misję dziennie (restart o północy). Jednocześnie tylko jedna samodzielka może oczekiwać na sprawdzenie.
  6. Podczas oczekiwania na sprawdzenie misji samodzielnej można rozpoczynać misje fabularne bądź fabuły z nagrodami od MG (jak np. opanowywanie Senjutsu od zwierząt paktu). Nie można jednak, podczas realizacji misji fabularnej/fabuły z nagrodami wrzucać misji samodzielnych.
  7. Wynagrodzenie za taką misję wynosi: 2 PD, 4 PT, 125 Ryō
Samomisja D
  1. Samomisja D - jest to misja rangi D, do której nie jest potrzebny MG, których momentami ciężko znaleźć. Aby się jej podjąć, na daną misję muszą zebrać się minimum 2 osoby. Te osoby mogą same poprowadzić sobie oficjalną misję D z racji na niewielkie wyzwanie jakie na niej istnieje. Gracze odgrywają wtedy własną postać, ale jednocześnie są sami dla siebie MG wydarzeń.
  2. Gracze mają obowiązek liczyć ilość postów takiej samomisji na bieżąco.
  3. Po jej zakończeniu, o którym decydują gracze po spełnieniu minimalnych wymagań 5 postów na osobę, wypełniają oni prosty formularz w odpowiednim temacie i tam ją zgłaszają. We wskazanym temacie sprawdzają ją upoważnione do tego osoby i gdy ją zaakceptują, gracze mogą sobie przypisać wynagrodzenie z danej samomisji.
  4. Dopóki ich samomisja nie zostanie zaakceptowana, nie mogą zacząć kolejnej. Nie można również rozpocząć misji fabularnych/fabuł z nagrodami od MG (jak np. opanowywanie Senjutsu od zwierząt paktu), kiedy czekają na sprawdzenie. Można jednak odbywać w tym czasie inne wątki fabularne.
  5. Można wrzucać tylko jedną misję dziennie (restart o północy).
  6. Wynagrodzenie za taką misję wynosi 6 PD, 12 PT, 250 Ryō
Przygody
  1. Przygoda to wątek fabularny prowadzony przez MG, który stawia przed postacią jakieś wyzwanie, a nie jest oficjalną misją zleconą przez kogoś. Obowiązują przy niej takie same zasady jak przy misjach.
  2. Przygoda może być pojedynczym krótkim wątkiem lub zbiorem paru wątków. Wynagradzany jest każdy jej wątek zaraz po jego wykonaniu, odpowiednio do jego poziomu np. wyzwanie w wątku było rangi C, to gracz i MG otrzymują wynagrodzenie jak za misję rangi C.
  3. MG decyduje kiedy przygoda się kończy lub, jeżeli fabularnie ma to sens, robi to gracz.
Wynagrodzenie za misję
Wynagrodzenie dla gracza:
D - 6 PD, 12 PT, 250 Ryō
C - 12 PD, 24 PT, 500 Ryō
B - 25 PD, 50 PT, 1 500 Ryō
A - 50 PD, 100 PT, 3 000 Ryō
S - 80 PD, 160 PT, 10 000 Ryō

Wynagrodzenie dla MG:
Misje D - 6 PB, 12 PT, 200 Ryō
Misje C - 12 PB, 3 PD, 24 PT, 400 Ryō
Misje B - 25 PB, 6 PD, 50 PT, 1 000 Ryō
Misje A - 50 PB, 12 PD, 100 PT, 2 000 Ryō
Misje S - 80 PB, 25 PD, 160 PT, 5 000 Ryō

Upomina się, że w przypadku dodatkowych nagród z misji, należy zgłosić się do tego tematu. MG mają obowiązek wraz z końcem misji wrzucać w swoim poście przypomnienie dla gracza, aby ten się do niego zgłosił jeżeli nagroda z misji tego wymaga.

Uwaga: Podane wynagrodzenie jest wynagrodzeniem przeciętnym. Jak wspomniano wyżej, ze względu na czynności gracza, MG może go wynagrodzić dodatkowym wynagrodzeniem, jeśli spisał się wyjątkowo dobrze, misja się przedłużyła itp., bądź obniżyć mu wynagrodzenie, jeżeli zwyczajnie nie sprawdził się bądź zawalił misję. W przypadku podwyższania wynagrodzenia, MG musi poinformować o tym Mistrza Fabularnego przed daniem go, aby sprawdził czy na pewno gracz na nie zasługuje. W przypadku zaniżonego, sam gracz może napisać do MF, aby sprawdzili czy nie wynikło to ze złej woli MG. Wyższe wynagrodzenie przysługuje również MG, jednak w tym przypadku, należy zgłosić się prywatnie do któregoś z MFów z prośbą o ocenę czy się należy czy nie.
Opisy misji
Poniżej przedstawiony jest pobieżny opis misji i jego poziomu. Należy to traktować jako bardzo luźny, fabularny opis tych misji, a nie konkretne wytyczne.
  1. Misje D - przynieś, podaj, pozamiataj, misje dla pojedynczego, niesamodzielnego shinobi lub wykonywane w niewielkich drużynach pod opieką starszego rangą shinobi. Na ogół wykonywane w wiosce, choć od tego także zdarzają się wyjątki.
  2. Misje C - misje trochę bardziej zaawansowane. Z reguły wykonywane w drużynach, choć silniejszy genin także może się ich podjąć samodzielnie. Są to misje, gdzie ryzyko walki jest dość niewielkie i mogą być związane choćby z ochronę cywila w podróży.
  3. Misje B - misje, na które na ogół wysyłani są Chūnini bądź Tokubetsu Jōnini. Są już bardziej skomplikowane i niebezpieczeństwo jest znacznie większe. Często związane są z zadaniami w odległych zakątkach kraju bądź za granicą.
  4. Misje A - bardzo trudne misje, na których wysyłani są na ogół Jōnini bądź utalentowani Tokubetsu Jōnini. Są to misje, w których sukces i porażka mogą zadecydować o być lub nie być całych osad lub wpływać na politykę różnych regionów.
  5. Misje S - najtrudniejszy rodzaj misji, mające nierzadko wpływy na całe kraje bądź politykę międzynarodową. Często zlecane są najpotężniejszym Jōninom bądź osobom na poziomie Kage. Mogą owocować w starcia z istotami znacznie przekraczającymi ludzkie możliwości, takie jak bijū.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2023, 0:43 przez Norka, łącznie zmieniany 11 razy.
Zablokowany

Wróć do „Misje”